torsdag 26 april 2012

Från fjällmurvel till cityböna !


Hej och hå vilka kontraster från förra veckans fjällresa. Jag kom hem i söndagskväll och tömde raskt ryggsäcken på underställ och raggsockar, måndag morgon drog jag till Stockholm. Jag läser en 7,5 p kurs i diabetesgranskning där uppe vilket är jätteskoj...men jag tyckte nog att det kom lite nära inpå...vill bara få vara hemma nu !!

Hur som helst så hann jag och en god vän 
göra en mindre restaurang runda, vi började på Kött-baren som vi blev helt tagna av. Fransk lantlig rustik stil med inslag av lite industrikänsla...skitfräckt rent ut sagt ! Här kunde man även handla med sig råvaror ifrån charken, grönsaker, pasta, vinigrätter mm. Vi tog enbart ett glas vin (även om dagens långkok lät frestande) och förundrades över alla detaljer. Melker Andersson har järnkoll på läget kan man säga.


Se upp för mystiska män i vinglas !





 Därefter hamnade vi på Bon-Bon, deras grej är att dom inte har några färdiga menyer. Man sätter sig till bords sedan kommer servitrisen ut med små rätter på en bricka, en rätt i taget och totalt 20 st, jag väljer själv vilka av dessa 20 rätter jag vill mumsa på. För varje rätt jag tar för mig av så lägger servitrisen en liten putte-kula i ett glas för att hålla ordning på antalet rätter. Varje rätt kostar ca 45 kr, jag nöjde mej med två st. Rätt så galet men väldigt gott och trevligt !

Sist men inte minst så avslutade vi på Rå-kultur, vi var bara tvungna att prova det som sägs vara Sveriges bästa och godaste sushi. Det var faktiskt överlägset gott och mycket artistiskt upplagt !


Nu är jag åter hemma och tänker njuta av lugnet på landet !!!!

 Må så gott

Anette

8 kommentarer:

  1. vilka mysiga ställen du hamnade på...man kan sakna utbudet av sådant då man bor i en liten by=)
    kram Gabriella

    SvaraRadera
  2. Bon-Bon låter väldigt trevligt och annorlunda!
    Tack för tipset, ska lägga det i min tipsbank!

    Ha en skön torsdag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg du har:) Jag tänkte följa men hittar varken twitter eller FB härinne??

    Vill du ha inrednings-inspiration samt delta i en tävling kan du kolla in min blogg:)
    Ha en kanonvecka

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera
  4. Vilken miljö, hur mycket fint som helst!!!
    Förstår att ni hade det mysigt.
    En fin kväll till dig.
    AC

    SvaraRadera
  5. Hej Anette!
    Wow, vilket ställe...Tack för tipset:)
    Underbara bilder från fjällstationen oxå!

    Jag har en systemkamera från Sony, inget märkvärdigt alls. Den "ligger bra i handen" ett tips jag fick innan jag köpte min. Är supernöjd med den, mitt fotointresse har kommit med bloggandet:)
    Tack för din fina komplimang!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Så otroligt läckert!! det där ska jag lägga på minnet..:)

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  7. Wow så häftigt. Känns alltid lite roligare att äta på ett ställe med fin inredning :-)
    Är man lite skadad kanske??..fniss :-))

    Ha en fin Valborg! Kram Paula

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette