onsdag 31 oktober 2012

I ett annat litet hörn...

 
Hej !
 
 
Gomorron Onsdag...
här fortsätter vi med höstlov och planen för dagen
är Dalenium science center.
Där finns en massa spännande klurigheter...
roligt både för barn och vuxna.
 
Här hemma har jag roat mej med att städa lite i min sockerlåda...
där förvarar jag saftflaskor, snören, spetsar, etiketter och
lite annat mammapyssel.
 Mina kransar som skymtar i ytterkanten har jag bundit av svartavinbär...
 dom får hänga där så länge tills jag hittar en bättre plats åt dom.
 
 
 
 
 Sockerlådan brukar vanligtvis stå uppe på vitrinskåpet
men ni vet hur det är...
ibland måste man ändra och flytta runt lite. 
Efter ett tag har den sannolikt hoppat tillbaka igen.
 
 
Ha nu en riktigt fin Onsdag...
om ni vill så ses vi snart igen !
 
Anette



17 kommentarer:

  1. Vilken mysig låda. Och vilket vackert "hörn".
    Hoppas ni får en spännande dag och att utflykten blir riktigt lyckad.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. God morgon!!
    Vad snyggt det var med den lilla hyllan i hörnet och jag tycker sockerlådan med dina fina prylar passar perfekt där!! =9
    Hoppas ni får en riktigt roligt dag!!

    Kram på Dig!!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det! Den där gamla vitmålade tunnan är urläcker. Vad förvarar du i den? Nyfiken som jag är ;)
    Ha en riktigt trevlig höstlovsutflykt. Här är vi lediga på eftermiddagarna, jobbar fm.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Åhhh jag kan bara tänka mig hur ditt adventspyssel kommer bli. Vilken juldröm.
    Jag blir så nyfiken på vad ni har i tunnan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)
    Vad har ni i tunnan????????????????????????????????????????:)
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Bra låda för mammapyssel!

    Får väl erkänna att även jag blev lite nyfiken på din tunna.............

    Ha en superfin dag,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. så vackert du har det...har tassat runt lite på din sida nu och fått en massa ispiration;)) tusen tack och ha en härlig dag...

    Vidaistartfältetföradventkram

    SvaraRadera
  7. hah hahha haa!! kram på dig! VI skall både tänka på dig och så skall jag hälsa!!
    kram

    SvaraRadera
  8. Härligt med höstlov, samma här :)
    Ditt kök verkar verkligen vara helt underbart lantligt mysigt..
    De bilder du visat från det är så härliga :)
    Ha en fin dag med alla äventyr.'
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Vad fint du gjort! Det är alltid kul när man kan förändra bara genom att flytta lite på sakerna!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Gud vad fint ni bor! Underbart! Ha en bra vecka! Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Ha ha de har jag också roat mig med idag, flytta runt lite. Fick panik att de va alldeles för mkt möbler i matrummet så nu har de flyttats runt en del och det känns så mkt luftigare nu, och mannen fick jobba lite me ;)!
    Vacker förvaring till vackra saker!
    Ses imorrn!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  12. Vilket fint och lantligt kökshörn du bjuder på i dag! Jätte mysig hörnan blev med sockerlådan.
    Kul att kunna ändra efter humör årstid och smak för stunden.
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  13. Klart du ska ändra om, lika kul att få se varenda gång!!
    Så fint det är med det röda, så fräscht!

    kramkram

    SvaraRadera
  14. Det ser riktigt mysigt ut!!! Jag tänker också flytta om lite här hemma men först måste jag städa efter en liten skrutta som hällt ut leksakskorgen på golvet, det är inte lätt att få en tvååring att städa, hon bryr sig inte alls om vad jag säger :-)

    Kram på dig! Therese

    SvaraRadera
  15. Ja, så är det! Saker måste få flyttas runt! Och där står den ju bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Fin låda, den skulle jag absolut flytta fram och fronta lite då och då;)
    Kram

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette