onsdag 10 oktober 2012

Loppis och tomater

 
Hej !
 
 
I helgen som nyligen var...
hjälp vad snabbt dagarna går, det är ju snart helg igen !
Hur som helst...
det jag skulle säga var att bygdegården här i byn hade höstloppis i helgen.
Jag och Thea tog oss en tur dit...
handdukar med monogram i grönt och en gammal
 kakburk följde med oss hem !
 
Det är inte så ofta jag ser handdukar i grönt...
tänkte använda dom som servetter.
Jag har en tallrik från Rörstrand som så passande heter Anette...
den är lite äggskalsfärgad och med små
blommor uppe på kanten.
Till den tycker jag att det gröna passar så bra.
 
 

 
Det blev många tomater som inte riktigt hann med...
dom ligger i skålar inne nu och några
har faktiskt mognat.
 
Jag tycker dom är så vackra som dekoration...
så för min del får dom gärna vara
gröna ett tag till.
 
 
Hejsvejs !
 
Anette

13 kommentarer:

  1. Godmorgon =) Älskar marknader och i år ska jag gå på julita jul marknad med en vän <3 Ska bli mysigt! Brukar vara ganska tidigt, i slutet på oktober början på november. Kram och ha en mysig dag!

    SvaraRadera
  2. Det lär kul, marknad var det längesedan jag var på. Loppisar går ju bra men är inte samma sak, så skönt att bara strosa ute o kika lite!

    kram

    SvaraRadera
  3. Va roligt, speciellt när du fick med dig så mycket fint hem :)
    Jag tycker också att gröna tomater är vackra, gott också faktiskt!
    Ha en fin onsdag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Åh så kul med marknad, jättefina saker, kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka fiina fynd! Jag älskar ju loppis och springer jämt på loppisar men
    kan faktiskt inte minnas att jag någonsin sett gröna kökshanddukar och då köper
    jag JÄMT, några om jag ser några!
    Tack snälla för dina vackra ord, hos mig! Blev så himla rörd.

    Ha en härlig onsdag, rara du!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Jag älskar att gå på marknad! Och gröna tomater, ljuvliga!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Nä, det kan inte vara så vanligt med grönt på handdukarna. Men fina var de'

    Kram Teres

    SvaraRadera
  8. Kökshanddukar med monogram kan man verkligen inte få för många av. Och gröna är jättefina... :) Jag har ett par i butiken som går i aquagrönt...himla läckra!!
    Jättefin skål har du också....

    Ha en härlig torsdag imorgon!!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  9. Vilka suuuuuuuuuuperfina bilder!!! Inspirerande! Gillar den vackra skålen och handdukarna är ju också jättecharmiga!! Snyggt också med kärleksörten i glas där också:)

    Stööööööööööörsta kraaaaamen aka

    SvaraRadera
  10. halloj....vilka fynd...ha loppat handdukar oxå i sommar tänkte sy kuddfodral och klä en gammal stol...ha det bäst kram från Maja

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Så roligt att du kikade in till mig då jag hittade din fina blogg.
    Vilket underbart hus ni har.
    Återkommer gärna!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Fina loppis fynd och mysigt med by loppisar!
    Kul när man hittar udda grejer och det verkar du vara en baddare på..,
    Ha en fin fredag och helg,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  13. Åh så snyggt! Riktigt fina foton och handdukarna blev jag ordentligt avundsjuk på.

    Tack för inspirerande blogg, jag kikar in på den allt som oftast

    Sandra

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette