måndag 26 november 2012

Snabba kakor...

 
 
Hej på Er !
 
 
Helgen är förbi och nu är det dags för lite måndag...
jag är inte jätte komfortabel med måndagar, men det funkar.
 
Här har det bakats och fixats hela helgen.
Thea bakade vanliga pepparkakor och jag bakade dessa skurna pepparkakor med mandel i.
Jag beställde julmusik till baket...
 det är nämligen Thea som är familjens musikansvarige
och sen var myset igång.
 
Det var ju grymt smidigt att skära pepparkakorna så här...
tjoff sa det så hade jag en burk full...
gott med mandel i oxå ! 
 

 
 
I går blev det adventsfix på trappen...
granris, pinnar och äpplen kan göra susen, känner mej redo för advent nu !
 
Men det är en vecka kvar och först tar vi Måndag...
ses snart igen !
 
 
Fin måndag till er alla  !
 
Anette
 
 
 
 
 
 
 

20 kommentarer:

  1. Men så smaskens och enkelt ME, de är ju verkligen min melodi :)!
    Kapp en vecka kvar nu och huvudet går väl inte allt för mkt på helspinn nu va ;)!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Skurna pepparkakor är det så gott att göra, smaskens och praktiskt!
    Fint du har slagit in dem, jag tänkte på saffransbiscotti nu också. Degen till dem är underbart god....hihi!

    kram

    SvaraRadera
  3. Åh, det där är mina favoritkakor :)
    Kram Emilia

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Jag måste erkänna att jag är dålig på att baka kakor..
    Det ser i allafall himla mysigt ut ;)

    Ha en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen min favorit. Så goda och så smidiga.

    Fina bilder! Kram/M

    SvaraRadera
  6. Åh dom är så goda och enkla att göra, en favorit här med!
    kram Helena

    SvaraRadera
  7. Här ska vi ta tag i pepparkakorna på söndag! : )

    Fint ni fick i tvättstugan. Skulle behöva göra ett ryck i våran med....

    Ha en toppen dag!
    kram Kia

    SvaraRadera
  8. Mysigt. Och så snyggt du lagt dem i förpackningen, som en fin present i sin enkelhet.
    Hoppas du får en härlig start på veckan. Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Nej just nu tycker jag inte heller att måndagar är roliga... kan vara årstiden! Allt känns rätt trist nu tycker jag.
    Smarriga pepparkakor och smidigt att skära dem så, det är ju själva uttryckandet i formar och allt som tar sån tid. Har du recept?
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  10. Skurna pepparkakor är helt suveräna! Jag gör såna varje jul!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Så vackra bilder! Och så mysigt att baka tillsammans och lyssna på julmusik.
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Oj va fina bilder! Jag har aldrig tänkt på "skurna" pepparkakor förut! Tack det var snällt! Degen har legat i kylen några dagar, men den blev så stor- nu känns det lite lättare att ta tag i det!!;) kram!

    SvaraRadera
  13. Taaaack för din kommentar sötis :) Som sagt, jag har ju inte kommit i säng än...men snart :)
    Vilka läckra bilder på pepparkakorna! Funderar på om det ska bli nåt pepparkaksbak här med i år?! Men det lät väldigt mysigt hos dig med julmusik o allt.
    Och så fin tvättsugan blir....kanon!! Jag längtar tills vi också tar tag i det projektet ;o)

    Natti natti-kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  14. Mmmm...vad gott! Julstämning:) Och jag gillade din superfina krans!! Kanske att jag skulle prova, fast jag inte är så pysslig av mig. Tyckte den var så fin!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Åh va flitiga ni har varit :)
    Jag ska ta och ta en riktigt bakar helg nu till helgen :) då ska det drickas glögg och mysas.
    Och så ska det naturligtvis pyntas... Massor!
    Ha en fin dag min vän.
    Kram på dig
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Vad fint det blev! Ser gott ut.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  17. Så gott det ser ut och vilka vackra bilder:))

    Kram fina och fortsatt skön vecka:)

    kråke

    SvaraRadera
  18. Så goda de ser ut och vilken adventskänsla jag får...verkligen mysiga bilder! Det är så man kan höra musiken och känna doften.
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  19. Så smart att bara skära pepparkakorna istället för att plåttra med mått! Ska prova mandel i ;)
    /mia

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette