söndag 12 oktober 2014

Naturfärger...


Hej på Er !


Jag har nog gått och blivit en höstfreak...
noterade tydliga symtom redan förra året.
Den kalla klara luften, dom brända färgerna och lugnet som infinner sig...
jag tror att det är det jag uppskattar så.

Höstens naturfärger inspirerar mig både i val av inredning och kläder.
Det är inte särskilt vanligt att jag visar kläder här på bloggen,
men om sanningen ska fram så är jag rätt tokig i det.
Jeans, goa tröjor och koftor skulle jag kunna ha alldeles för många av
om jag inte lade band på mig själv.

I dag bjuder jag på en färgpalett hämtad från naturen...
med kläder från Esprit och HunkyDory samt fina inredningsdetaljer
från Granit och Lagerhaus.






Trevlig söndag till Er alla...
här tokregnar det så det blir tända ljus, en lång frukost och
mys under en filt!

Avslutningsvis en liten höstvisa av Elsa Beskow

Det glimmar i guld och klaraste rött,
det prasslar så sakta i parken, 
ty hösten är kommen och björkar och lönn fäller nu bladen till marken.
Så fall våra blad fall mjukt och lätt ,
vi väver ett täcke så varmt och så gott att blombarnen icke må frysa.
Sov gott alla blombarn, sov gott, sov sött,
vi väver ett täcke i guld och rött,
vi väver ett täcke åt marken.


Kram

Anette

12 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder :). Hösten ÄR fantastisk!!
    Här är det dimmigt och ruggigt så det blir soffmys även här.

    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  2. Naturfärgerna är en bra bas till både kläder och inredning, lätt att sätta till en färgklick för att förhöja.
    Ömsom regn, ömsom sol här idag, så som hösten brukar vara.
    Ha en fin vecka, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Åh, så mycket fint!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette