måndag 29 juni 2015

Sommarfeeling och fantasier...


Hello!

Alltså det är fint med semester, 
känner att jag har en viss talang när det kommer till att vara ledig
 och inte göra något vettigt alls. 
Vi har precis varit och andats lite havsluft hos våra vänner, 
dörjat makrill och njutit av vänskap. 
Nu är jag lite sugen på en till miniutflykt, en minicykelsemester. 
Vi cyklade ju en sträcka längs med götakanal ifjol 
och nu skulle jag gärna vilja fortsätta där vi slutade.
Har inte riktigt förankrat det med övriga i familjen..vi får väl se.

Vet ni vad...i slutet eller typ mitten av nästa vecka har dom lovat värsta sommarvärmen. 
Jag tror jag smäller av om det är sant...
som jag har längtat. 
Jag fattar om ni är trötta på mitt tjat om varmare väder, ni kan bara hoppa över några rader isåfall. 
Men nu har jag bestämt att väderprognosen ej får ändras
och det kommer bli toksommar några dagar. 
Då ska solhatten och pilotisarna  på!  
Jag ska ligga i hängmattan varvat med solstolen och dricka lemonad i fina glasflaskor. 
Jag ska bada, njuta och ta tupplur uppe i kojan.
På kvällen ska vi sitta ute och äta gott, 
grillat med en fräsch sallad och ett väl kylt glas rose tills solen går ned.


Bilder lånade från Esprit , jysk och lagerhaus.

Bilder lånade från Esprit.


Vad tror ni om det upplägget...
låter inte det helt ok, som något man skulle kunna orka med liksom.
Nä nu ska jag inte trötta ut er mer med mina fantasier.

Till något helt annat...
har ni hittat några bra fynd på sommarrean. 
Tips tages tacksamt emot...
känslan av att göra riktigt bra fynd gillar jag.
Såg iallafall att Lagerhaus hade 70% på nätet.

Jag hoppas du har det riktigt gott oavsätt väder, semester eller reafynd!

Kram

Anette

4 kommentarer:

  1. Gott att du fått andas havsluft! Kan du tänka att jag längtar efter Vänern så jag blir smått tokig, där är jag född men bor nu vid havet. Havet är också fint men där man är född ....
    Hoppas också att väderprognoserna inte ändrar sig, skulle gärna ha en hel helg med sommarväder.
    Lite har jag hittat på sommarrean men jag blir mest trött när jag går i butikerna, jag gillar att näthandla nu.
    Ha en härlig semester och en cykeltur utmed Göta kanal är en utmärkt idé!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Ja men sol och värme kan man liksom inte tjata för mycket om...det är ju det man lever för! Ääääntligen har vi haft några varma dagar och fler ska visst komma. Underbart!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att prognosen låter helt ok. Och den får hemskt gärna fortsätta resten av sommaren, eftersom jag har sen semester. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller helt med dig! Låt oss få sommar och värme!!
    I helgen hade vi första riktiga sommaren men sen kom molnen igen....men vi lever på hoppet.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette