fredag 13 maj 2016

En liten present...


Hej !


Jaha minsann då har vädret svängt igen...
 lite svalare luft och regn på gång. 
För min del är det helt ok, det var skönt med en liten föraning om sommar 
men nu får det gärna bromsa upp lite.
Om det nu finns något kvar att bromsa,
det small bara till så slog det mesta ut i naturen.
När vädret är lite svalare får man ju annat gjort inomhus istället.
Våra fönster tex dom behöver verkligen putsas.
Men om jag känner mig själv rätt, så kommer jag nog att "glömma" bort det
och ägna mig åt sådant som jag tycker är roligt istället.
 Fotografera, pyssla, baka..ja jag kan komma på ganska mycket annat.

Pyssla är jag svag för, går verkligen igång på det mesta i den branschen.
Bara det att slå in paket eller arrangera en "gå-bort-present" tycker jag om.
Minns när jag var liten då var jag helt övertygad om
att jag skulle arbeta som paketinslagare på något varuhus.
Nu blev det inte riktigt så, inte så lönsamt kanske.
Jag har ofta papper, snören, etiketter och påsar i ett ordentligt lager hemma.
Mina inslagningar är sällan särskilt färgsprakande,
 dom går ofta i naturfärgade toner, men det är sån jag är helt enkelt.





Ha nu en riktigt skön helg oavsett väder och vind !

Anette

3 kommentarer:

  1. Jag vill inte ens titta på mina fönster!! Men jag tänker att om jag putsar dem nu så får jag göra om det sen med allt pollen...

    Önskar dig en underbar helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Så fin paketinslagning, du kan du!
    Mina fönster glömmer jag för det mesta, det blir mer och mer sällan men så himla skönt när jag väl gjort det någon gång.
    Ha en fortsatt fin helg, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Ja, nog slog vädret om! Rätt kyligt faktiskt.
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette