tisdag 20 mars 2012

Lycka är....


....att möta sina barn vid skolbussen, idag kom dom springande emot mej och ropade "mamma vi har hittat blåsippor..dom är till dej" !

Vårdagjämning..det låter väl härligt ! Dagen till ära har jag handlat blommor och gjort vår på trappen, vita ranunkler och vita pärlhyacinter.

Har ni tänkt på vad det finns mycket olika sorters jord ? Örtjord, rosjord, pelargonjord, yrkesodlarjord, p-jord, u-jord, såjord, trädgårdsjord, blomjord, planteringsjord...hjälp ! När jag stod där och skulle välja ( med lite lätt sockerfall dessutom ) kände jag bara hur jag hade lust att skrika...ge mej lite VANLIG JORD. Nåväl, jag tog mej samman och kom hem med
planteringsjord.


                                                      




                                                                    
                                                                        Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette