måndag 6 maj 2013

Blåsippor...



Hej på Er !


Hoppas ni haft en skön och fin helg...
här är allt gott !

Måste bara visa några bilder från min favorit löprunda...
även kallad blåsippsrundan !
I helgen har jag sprungit förbi där ett par gånger...
fast inte med kamera förstås.
  Thea och jag tog cyklarna dit lite senare...
 bara för att få sitta ned och 
fascineras av det vackra en stund !
Svårt att återge på bild...
men himmel så läckert !!




Hur gick det med loppisfynden då ?...
mer om det nästa gång vi ses !!

Kram

Anette

20 kommentarer:

  1. Åååå SÅ vakkert! Er det rart våren er min favoritt årstid....Nyt:)))Klem og god mandag fra Vibeke

    SvaraRadera
  2. Åhh kära nån, det var det vackraste i blomväg jag sett på länge!!

    puss o kram

    SvaraRadera
  3. Oooooh tänk att få ta en springtur runt ett hav med blåsippor! Andas in frisk morgon luft... Ljuvligt!
    Ha en härlig måndag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  4. Sååå ljuvligt alltså! ❤
    Ha en solig och fin vecka!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Underbart är blått eller kort....helt sagolikt är det iaf när man får den stora äran att se alla dessa blåsippor växa i ett så stort omfång....påminner lite om när jag för x antal år sedan bodde i Varnhem och man gick förbi klosterkyrkan och fortsatte upp i "kyrk-backen"...då fanns där MASSOR med blåsippor!
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, vad många! Härligt.
    Helgen har varit aktiv.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Helt underbara blåsippe bilder!

    Önskar dig en fin fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Åh vilka härliga bilder du delar med dig av. Jag riktigt njuter av allt det blåa. Finns ju som bekant inget liknande där jag bor numera. Bilderna får mig att minnas blåsippebackarna som man ibland sprang på.
    Tack!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga blå bilder! Ska bli kul att få se dina loppisfynd sen! Jag har förstått att det där är lite av loppisarnas loppis!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Oj oj vad vackert, det är så att man drunknar i allt blått.
    Spännande att se vad du fyndande på loppisen.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  11. Det är så underbart vackert! Ser ut som ett ställe på vår ö dit vi går varje vår i blåsippetider.
    Ha det riktigt fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  12. Blåsipperundan, underbart namn Anette och vilka blommor de är! Kan tänka mig att det var mysigt att såväl springa bland dem som att slå sig ner där en stund.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig runda och ett fint namn. Där helt underbart nu när det spricker upp i naturen. Ha en fin dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Oj Aså Härkiga bilder !
    Det är så vackert nu !
    Tänk att man kan njuta av det fina nu spm naturen bjuder på ich alldeles gratis.
    Så fina bilder...
    Visst sa det Klick på en gång ;)
    Ha en fin dag ! Vi hörs ! kram på dig

    SvaraRadera
  15. Kikar in och önskar dig en bra dag. Kram Veronica.

    SvaraRadera
  16. Vilken plats!
    Där skulle jag lätt kunna lägga mig en stund=))

    Hoppas att du får sköna dagar resten av veckan/Kram Hannis

    SvaraRadera
  17. En så underbart blå/lila runda oavsett hur man tar den ;)
    Kul att få hänga med!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  18. Wow vilket blåsippshav, underbart!!
    Kramkram

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette