fredag 17 maj 2013

Campanula och liten vagga...


Hej på Er !


Vilka härliga sommarvindar som svepte förbi igår...
tror det blir lika gott idag !!

Den här blomman tycker jag är så söt...
små näpna blommor som skiftar i lite blålila.
Den är nog min sista köpe blomma på ett tag...
för nu börjar det roliga med att kunna plocka in växter när helst man önskar.

Den lilla vaggan är min mors den fick hon när hon fyllde 6 år.
Virkat överkast och spets på lakanet...
riktigt ljuvlig.
Gissa om jag älskade att bädda i den när jag var liten !






Hoppas dom varma vindarna stannar länge...
och att Ni får en skön helg !!

Stora fredagskramen

Anette

20 kommentarer:

  1. Ljuvlig färg på blomman!
    Och den lilla vaggan är ju bara såå söt! ❤
    Ha en fin och solig helg!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ VILKEN UNDERBAR LITEN SÖT VAGGA!!!!!!!! Och jag håller med campanulan är ju bara sååå söt, i dag blir det en liten tur till blomsteraffären för att köpa lite specialpelargoner!!!! Ha en fin helg själv blir det målaroverallen på kramelikram från Maja

    SvaraRadera
  3. Söta, både blomman och vaggan!
    Ja, vi hoppas på fortsatt sol och värme, idag är det i alla fall riktigt skönt:)

    Ha en fin helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Söta, både blomman och vaggan!
    Ja, vi hoppas på fortsatt sol och värme, idag är det i alla fall riktigt skönt:)

    Ha en fin helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. En sådan söt liten vagga. Den hade jag gillat att pyssla med. Dock inte någon av mina tjejer som varit måttligt intresserade av sina docksängar, aldrig velat bädda fint eller så till sina dockor. Den äldsta ville inte ens ha en madrass när jag ordnade med det till sängen. Bara tog den och slängde bort den. Dockerna har varit poppis dock. Lustigt hur det kan vara.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Så underbara blommor. Vaggan ör ju riktigt söt. Så kul att den finns kvar. Ganska ofta brukar man rensa bort saker man inte använder längre.

    Ha en skön pingst

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Hej fina vän.
    Den blomman är så fin, har köpt den några gånger men är inte så bra på att hålla den vid liv :(
    Vilken söt vagga, underbart att ha kvar som minne :)
    Hoppas på varm o skön helg, eller hur :)
    Stooor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Men vilken söt vagga, den skulle jag också älskat att bädda i!
    Blomman var ocksåmså söt!
    Kram och ha en trevlig påsk!
    Helena

    SvaraRadera
  9. Vilken söt vagga och färgen på blomman är helt underbar!
    Ha en fin helg!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  10. Så söt vagga!!
    Kul att sånt finns kvar.

    Det här kommer att låta märkligt men jag tänkte på dig idag.
    Med ett leende stort som en valross så intog jag två tallrikar rabarberpaj!!
    Äntligen!

    Kramen och fin helg/Hannis

    SvaraRadera
  11. Vilken söt liten vagga! Kul du fått den och kunnat spara den...ja visst hoppas vi att vindarna med värme hålelr i sig, det är ju bar hur gött som helst!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Den lilla vaggan va ju bara för söt!!
    Ja nu ör de riktigt goa vindar vi har fått njuta av hoppas de fortsätter!
    Ha en fin pingst
    Stooor kram <3

    SvaraRadera
  13. Det var en söt liten vagga och blomman var också söt. Lyckliga du som har blomster i trädgården...... Önskar dig en fin lördag. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Härlig värme här med! Så glad man blir!
    Jättesöt blomma i så fin färg! Kul att du har vaggan kvar.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Gillar också den blomman och även dig, du är alltid så positiv!

    kramen

    SvaraRadera
  16. Så underbara bilder. Underbar Campanula...och ännu underbarare liten vagga med spetsöverkast..otroligt fin. Hoppas att du har haft en fin helg, det har jag. Och varma vindar har det varit, men nu, just nu, kom regnet. Men efter regn kommer det underbara dofter. Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar färg på blommar, blåaste blå!
    Hoppas helgen varit fin!
    Kramkram

    SvaraRadera
  18. Jag förstår att du älskade den när du var liten! Jag var helt galen i såna grejer när jag var liten!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder i ljuvliga färger! :)

    Tack vad gullig du är!! Blir sååå glad av alla härliga hälsningar! :))

    Kram Bettan

    SvaraRadera
  20. God natt på dig fina du ! :)

    Hoppas att din och eran helg har vart bra.
    Visst var det skönt väder i helgen.
    Riktigt sommar värme i fredags. Och dagens regn ghorde ju inget.
    Så skönt och varmt ändå ! :)

    Så fina bilder ! Såmfin blomma med ! :)
    Härligt med dom lila tonerna nu ! Likaså blåa.!
    Fina bilder ! En fröjd att se på ! :)

    Sov gott och har en fin vecka !

    Kram.från mig

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette