måndag 13 maj 2013

Inte bara som paj...


Hello !


Vilken skön helg vi haft...
sol, varmt och endast blygsamma vindar !
Vi har andats lite havsluft hos goaste vännerna...
vi har byggt altantrapp, klippt gräs, målat och ätit rabarberpaj igen !!!

Tycker rabarber är så vackert som dekoration oxå...
gröna krispiga blad och röda stjälkar.
Äntligen kan man plocka in grönt och blommor i vaserna !!






Har en liten tavel och spegelvägg ovanför matbordet i uterummet.
Tavlan med siffror är en gammal synprövningstavla...
den har fått följa med mej hem från jobbet och
jag gillar den riktigt mycket !


Ha nu en fin måndag !

Anette

26 kommentarer:

  1. Riktig GOD MORGEN Anette:)Så herlig med rabarbra som dekorasjon! Vi har nettopp fått rabarbra selv etter en gammel staude fra mine svigerforeldre.Å jeg tenkte som deg i går når jeg sto å betraktet den, at den er jo bare så utrolig dekorativ...håper vi får mye glede av den:)God ny uke til deg,klemmer Vibeke

    SvaraRadera
  2. Så härlig helg ni haft. Gott att hinna med lite hemma också. Den där synprövningstavlan gillade jag också. Tänk vad man kan hitta på jobbet. Ha en bra dag. Kram Veronica.

    SvaraRadera
  3. Den är verkligen vacker, så rödgrönvårfräsch!
    Du var alltså på ön, den är fin den!

    kramen

    SvaraRadera
  4. Precis som jag också längtat efter att plocka in stora gröna härliga rabarberblad!
    Finns så mycket fina blad man kan dekorera med...................jag gillar det men gubben undrar varför jag plockar in ogräs.
    Så kan det va...........

    Ha en fin vecka nu,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Ja, va fint att ta in rabarbern och sätta i vasen!
    Kanske man blir en härmapa där! :)
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  6. Vädret har varit på topp! Vi gick ner till bryggan igår en sväng och A fiska lite sen låg vi en stund på bryggan och titta ner i havet. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Men kan du sluta äta rabarberpaj, hehe!! Jag blir så sugen så jag smäller av men kommer ju för 17 aldrig till skott=))

    Och om du ledsnar på synprövningstavlan så hör du av dig till mig...
    Den var så snygg!

    Stor kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Så fint att sätta dom i en vas men jag hade nog norpat dom och gjort paj... Mm så gott och helst med lite knäckig yta och liter vis med vaniljsås, eller ja ganska mycket iaf...
    Ha en fortsatt fin måndag

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  9. Med risk för att bli tjatig - men dina bilder är så fina, beror säkert på att jag gillar din stil också!
    Våra rabarber har inte blivit så stora än men snart... Rabarber är vackert att pryda med, speciellt i glasburk/vas så man ser de röda stjälkarna.
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Åh vilka ljuvliga bilder
    Önskar dig en härlig dag
    Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Men åh, så vackert!
    den understa bilden ser nästan
    målad ut...
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  12. Så fint du dekorerat med rabarber. Hela ditt uterum är som en dröm. Hur fint som helst.
    Fortsätt att njuta av denna härliga årstid.
    Stor kram
    AC

    SvaraRadera
  13. Hej Anette!
    Vilken strålande idé att placera rabarber i en glasvas. Otroligt vackert! Det är ngt alldeles extra med dem! Så tokstora och samtidigt så goda!
    Önskar dig en fin majvecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Det var jätte fint att ha de i en vas......vackert och gott. Ha en fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Snyggt med rabarber i glasvas :D
    Å gott är det oxå

    Kram Anki

    SvaraRadera
  16. God morgon vännen !

    Vilka ljuvliga bilder jag hittar hos dig!
    Du får till det så fint varje gång.
    Låter som en riktigt skön helg ! :)
    Både att få umgås och få fixat saker....

    Och rabarberpaj Mums.
    Kansle får vi det till helgen. mina var inte sä stora än.

    Din basilika planta i förra inlägg var så stor.
    Vart har du hittat den ? :0
    Det används en hel del här hemma ! :)

    Ha nu en fin dag och fortsättning på veckan ! :)

    En varm kram från mig !

    Ps....jag har snart städat klart ;) hihiii

    SvaraRadera
  17. Åh så vackert. Ska genast ta in rabarber-
    blad och sätta dem i en glaskruka.
    Blev så inspirerad.
    Ha en fin vecka
    Kramen Gittan

    SvaraRadera
  18. hej anette. vilken mysig syntavla! men visst är det mysigt nu när man kan börja plocka in blommor :) jag tackar för dina kommentarer, dom värmer
    /mia

    SvaraRadera
  19. Oj, så mycket fint jag hittade här. Härlig inredning, vackra bilder och trevlig text. Jag tittar in igen :-)
    Nilla

    SvaraRadera
  20. Ååå vad jag saknar mina rabarberstånd från min gamla trädgård, jag hade alltid också dem som snittblommor! Jag måste plantera rabarber här också! Jättevackert i den burken och jag älskar den där planchen med siffror du har där!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  21. Mmm rabarber står på helgens bakfix;)
    Fint att sätta det i vas oxå.
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  22. Har aldrig tänkt på att man kan ha rabarber som dekoration. Det var ju jättefint!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  23. jag säger bara jisses vad du inspirerar mig....vilken blogg du ha...jag är lite dålig på det här med bloggen just nu för det finns så mycket annat som ta min tid o som jag måste o vill prioritera.....men som sagt blir alltid varm om hjärtat av dina bilder o din text!!!! Kramen från Maja

    SvaraRadera
  24. Underbara bilder som alltid hos dig! Rabarberpaj blev det här också i helgen, mums.
    Tack för din lilla hälsning hos mig, blir då glad.
    Havsluft är underbart!
    Kram Lotta❤

    SvaraRadera
  25. Härliga bilder o här har det oxå bakats rabarberkaka som killarna älskar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  26. Hej min fina vän.
    Underbara sommarbilder :)
    Här har inte rabarbern kommit upp såpass ännu men den växer så den knakar så vilken dag som helst :)
    Ha en underbar onsdag min kära vän!
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette