onsdag 8 maj 2013

Grön damejeanne och basilika i korg...



Hej hopp !


Igår hade vi sommar...
bara för det var jag tvungen att göra säsongens första rabarberpaj.
Den satt som en smäck kan jag säga !!

Idag visar jag lite av helgens fynd.
Inte loppade hos Marie, där blev det faktiskt inget handlat...
men lyckad loppisturne ändå !
Blev så förtjust i den gröna flaskan och likaså korgen...
25 kr vardera.
Fick med mej lite andra saker oxå...
men det tar vi en annan dag.





Arbete idag och sen helg...
kortveckor är bra !!

En riktigt skön kristihimmelshelg till Er alla !!

Kram

Anette


36 kommentarer:

  1. Snygga flaskan!!
    Tycker det är fint med flaskor som står lite överallt.

    Nu måste jag ju bara göra rabarberpaj!
    Med massor av vaniljsås=))

    Kram och fin dag/Hannis

    SvaraRadera
  2. Härligt loppat Anette! Den gröna flaskan är jätte vacker! Ja vilken sommardag vi fick igår. Så det spratt i en av lycka!!! Njut helgen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilka fina loppisfynd!!! Och så himla fina gröna vackra växter du har! Ser himla somrigt, krispigt och fräscht ut!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Underbar glasflaska, älskar färgen på den, riktigt somrig =)
    Hoppas att du får en härlig långhelg!!

    Kram till Dig!

    SvaraRadera
  5. Lekre funn Anette:)Ja denne Loppisen skulle jeg gjerne vært på kjenner jeg!
    Ha en strålende ny vårdag på ditt vakre sted:)Klemmer Vibeke

    SvaraRadera
  6. så fina grejer du loppat. Speciellt flaskan gillade jag. På min blogg har jag en tävling just nu. Medverka gärna. Ha en bra dag och helg. Kram Veronica.

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar glasflaska, ett fynd! Rabarberpaj låter hur gott som helst, det är en härlig tid vi har nu!

    Ha en bra dag!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  8. Anette, dina bilder är så vackra! Vilket fyndpris, 25 kr för den gröna flaskan! Jag hittade en likadan korg sist jag var på loppis och den fick jag också för 25 kr. Det är bra!
    Ha det fint i vårvädret!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Särskilt flarran....
    Skön kr.h.f på dig med!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Mycket fint :)
    Ska bli spännande att se resten du fick med dig hem :)
    Hoppas allt är bra med dig och att du får en riktigt mysig onsdag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Åh, så fint!
    det är så vackert med grönt glas....
    Ha det gott du med!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Så fräscht och grönt är skönt! Vad hade vi gjort utan loppis? Ok, kanske sparat lite pengar men inte haft så kul inte!!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Va?! Brännö, är det där du brukar häcka! Det är ju nästan hos mig, har dessutom vänner på ön!!

    kramen på dig

    SvaraRadera
  14. Men Gud vad snyggt!!
    Och vilket vackert hem du har. Blir alldeles till mig. Följer dig nu.
    Har du instagram? Svara gärna på min blogg.
    Ha det fint
    Eva

    SvaraRadera
  15. Du är väl inte hos Kristina o Ivar??

    SvaraRadera
  16. Vilken jättefin stor flaska. Och så härlig färg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  17. Jisses vilka fynd. Glasfladkan är helt ljuvlig i färgen, gillas. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  18. Det samma till dig. Jag önskar att jag haft tålamod att gå på loppis men tyvärr....kram Anette

    SvaraRadera
  19. Älskar den gröna flaskan!

    SvaraRadera
  20. Vilka fantastiska fynd, älskar grönt!
    Din blogg är så mysig, fin och inspirerande.
    Återkommer ofta.
    Trevlig helg!
    Kram Lotta❤

    SvaraRadera
  21. En Riktigt fin helg til dig ! :)
    Med dina !
    Såg att du är ute på ....äventyr :)
    Härligt !

    Så fina fynd ! För inga pengar alls ! Kul är det ju det där med LoppisR eller hur ? :)
    Nej nu måste jag sova...övriga familen åkte till Utflykt ! :)
    Alla fyr barn och mannen min....
    och mamman Sirpa ska sova nu men....
    attans vad det gpr i tankarna nu.
    Mellan himlen ich jorden.
    Å slipa skåpet så att jag kan måla hhhmmmm

    Ha det gott fina du ! Kram på dig

    SvaraRadera
  22. Vilket fynd! Är på jakt efter en damejeanne men jag har fått intrycket av att det är svårt att finna. Jag vill helst ha en klar men denna gröna var fantastiskt och 25 pix också!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  23. Haha, jag vet! Den är skitläskig, till och med för mig=))

    Hoppas att du får en bra helg med sol/Kram Hannis

    SvaraRadera
  24. Då har du fått din rabarberpaj som du längtade efter! Hur är det med vinden? Fortfarande blåsigt?
    Här har vi haft både vindstilla och varmt men rabarbern är fortfarande liten.
    Vilken vacker färg på din flaska!

    Ha en härlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  25. Fan vad fint helt enkelt! Marie var här igår så snart skall jag visa även mina "fynd"! Trevlig helg i vårvärmen! Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Här på Öland har vi haft SOMMAR idag...varmt, vindstilla och många ha badat redan! Härligt!
    Ha en skön fredag,
    Titti

    SvaraRadera
  27. Superfin flaska! Kan förstå att du slog till på den :) Gillar din stil med! ;)
    Tack som sjutton för alla fina rader hos mig! Vad roligt att du gillar det :)) Tack!!!

    Go kväll
    Kram Bettan

    SvaraRadera
  28. Men så vackra fynd. Och till vilket pris.
    Hoppas ni haft en riktigt trevlig Kristi himmel. Och ha nu en härlig fortsättning på helgen. Kram Malin

    SvaraRadera
  29. Vilka fynd du gjort, 25 kronor för den gröna flaskan var ju nästan gratis, och så himla fin den är...lycka :-))

    Ha en toppenfin lördag!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  30. Åh vad fint du har det. Var så nära att handla hem rabarber idag, får nog bli snart.
    Vi får mycket rabarber själva i trädgården men det är ju ett tag kvar;(
    Kram

    SvaraRadera
  31. Hej Anette
    Åååååååh gilla flaskan å namnet på din blogg :)
    å missa nu inte.....

    BLOGGPARTYT fortsätter

    massor med fina bloggar
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  32. Du har en sån förmåga att få allt att se så rofyllt ut!!! Nu längtar jag efter en rofylld träff med dig bara för det!!!!!!! Stor kram!!!!

    SvaraRadera
  33. Jädrans vilka fynd. Passade riktigt bra med varandra.
    Ha en skön sista helgdag innan en ny vecka.
    kram
    AC

    SvaraRadera
  34. Ja vi har lite lokalt firande här för alla mammor;)!
    De blir lätt lite små snurrigt som trebarns mamma, men de bästa är ju att min stackars familj måste fira mig en gång till:)!
    Tack för senast nu ska jag bara komma ihåg o skicka dig receptet.
    Vilka fynd du gjorde och underbara bilder du bjuder på!
    Ha nu en riktigt skön söndag så firar vi morsdag om två helger igen
    Kraaam

    SvaraRadera
  35. Åh vilken fin flaska, helt underbar ju!!
    Hoppas du haft en fin helg :)
    Kramar

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette