måndag 23 april 2012

Borta bra men hemma bäst !


Hej igen !

Sååå skönt det är att komma hem ! Vi har haft en fantastisk vecka på Saltoloukta fjällstation, mycket snö, bra väder, trevliga människor och god mat...men det är också väldigt gott att få vara hemma igen !

Det var i STF:s regi som familjefjäll-veckan anordnades. Barnen tillsammans med föräldrar har haft aktiviteter med ledare varje dag. Spännande utmaningar såsom fjällskola, pimpelfiske, kalfjällsturer och åka hundspann. På kvällen fick barnen mat en timme före oss vuxna, därefter var dom fullt upptagna med hemlig saltou-klubb, disco , pulkaåkning, filmkväll mm. Vi föräldrar passade då på att roa oss med tre-rätters middag och vinpaket ! Det har varit en väldigt lyckad resa med många nya bekantskaper och minnen.


Nu slänger jag allt vad vinterkläder och pjäxor heter åt sidan...släpp loss våren, vi är redo !!!!



Gissa bajset ?







Det fanns ett och annat skåp, bord eller stol som jag kunnat stoppa i ryggsäcken och tagit med hem !





                                                                                 Anette



5 kommentarer:

  1. VA HÄRLIGT NI SER UT ATT HA HAFT DET..
    HOPPAS ATT DU FÅTT MASSOR AV POSITIV ENERGI
    TILL EN NY VECKA.
    KRAM♥GABRIELLA

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig vecka ni varkar ha haft. Nu hoppas vi på at våren kommer igång på allvar så vi kan njuta av värme.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. vilken underbar vecka de låter som ni har haft. Ja jag kan tänka mig att de fanns ett antal gobitar som skulle kunna ha fått följa med hem, jag hade kunnat tänka mig ett par saker me :). Ja nu fångar vi våren, sol o värme kom hit nu! Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Vilken kul resa, ni verkar ha haft det underbart.
    Jag är också redo för våren nu... även om jag inte varit till fjälls..
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  5. morgen du liebe
    das sieht soooo wunderschön urig aus.
    herzlichst daniela

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette