måndag 2 april 2012

Friska vindar vid havet


Nu ska ni få höra ! På lördageftermiddag efter en skön liten "kronblom" på verandan, vaknar min man upp och känner hur fiske-suget slagit till med full kraft. Det är dessutom premiär för fiske av havsöring på Söndag.

Jag står i vårt uthus och håller på med ett snickeri-projekt, när min man plötsligt skenar ut och undrar
- " ska vi fiska havsöring imorgon, det är premiär ? "  Jaa svarar jag, det är väl ingen dum ide !
Sagt och gjort...vi hugger en lammstek ur frysboxen att bjuda på, packar några fiskespön, sovsäcker och tandborstar. Tjugo minuter senare sitter alla fyra i bilen på väg till familjen Strandhagen på Bokenäset norr om Orust !


Lyckan är total när min man och svåger kommer hem söndagmorgon med denna skönhet. Som tur är fick dom varsin ! Nu skulle jag och barnen ut och dra upp dom oxå, vi ställer oss på bryggan och kastar. Blåser ganska kallt och inget händer, men min lilleman känner sig som storfiskare ändå, han byter drag och drar upp tångruskor. Senare ska vadarbyxorna med Anette ut i vattnet och pröva lyckan, jag får tyvärr inte upp annat än tångruskor jag heller...men så vackert det är att stå så där...solen i ansiktet, havet som glittrar, snäckskal som krasar under fötterna och fiskmåsarna som gapar...det räcker för mej !


Efter fiskafänget gick jag runt i trädgården och försökte fånga allt de vackra som bjuds på våren. Jag kan säga att det är en fröjd att gå runt i familjen Strandhagens trädgård...finns så mycket vackra blommor, odlingar, zinkbyttor och annat jag ville få med på bild...för att inte tala om växthuset...suck ! TACK för en jättemysig och behaglig helg !


Ljuvliga pionknoppar.


Julrosen gör sig bra mot den faluröda väggen



Ha nu en riktigt bra måndag

kram Anette

6 kommentarer:

  1. Hej Anette!
    Roligt att du kikade in hos mig :)
    Vilken mysig blogg du har då! Fiint och inspirerande! Vi ses snart igen!
    Kram Clara

    SvaraRadera
  2. vilken underbar helg ni har haft. Vilka fina bilder du har tagit, funkar ju jätte bra med telefonen! Blir verkligen avis på din fina veranda som du visa i förra inlägget, en sån står högt på önskelistan:). Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej Anette!! Kikar in hos Dig, då jag "hittade" Dig hos Nordingården..:)) Jättefin blogg!! Låter som en härlig helg. Själv satt jag i bilen på hemresa från Östersund...
    Ha en skön tisdag, kram Kate

    SvaraRadera
  4. http://www.kwhammocks.com/category_s/96.htm

    Toppenfina bilder Anette. Hängmatta-stolen som sonen gillade, hittar du via länken ovan.
    Verkar smidigt att beställa. "fru Strandhagen"

    SvaraRadera
  5. Tusent tack för titten.
    Så underbara bilder du bjuder på
    Ha det gott
    AC

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette