tisdag 19 juni 2012

I röd liten kjol...


...står dom här ljuvliga aklejorna
 och lyser upp tillvaron på min veranda !




Akleja tillhör en av mina favoriter...har ni sett sådana med dubbelkjol ? 
...dom är ju så underbart näpna.




Jaaa... om inte solen lyser så får man väl nöja sig
med en vacker blomma som värmer lite
för var gång man tittar på den.




Näää...jag vet...det hjälper inte riktigt.
Känner att jag snart håller på att tappa tålamodet...

Fram med SOMMAREN NU !




För någon vecka sedan fick jag en ny utmaning. Denna gång från Karin
och hennes blogg Hjärtruds stuga.

Till utmaningen hör att nämna sju saker som är utmärkande om en själv.

Ok då kör vi...

1. Älskar semlor
2. Skottar gärna snö
3. Går igång på havet, Höga kusten och Bohusläns klippor 
4. Håller på MoDo än hur dåliga dom är
5. Kaffekäring
6. Tror på jultomten och dagdrömmar
7. Jobbar på att bli en ypperlig livsnjutare ! 


Nu tycker jag att ni ska ha en riktigt bra tisdag !!

Kram Anette


3 kommentarer:

  1. Kul att få veta lite mer om dig. Din akleja är helt underbar. Jag är också förtjust i dem. Det har ju kommit så många nya sorter.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också semlor och skotta snö!
    Bara jag inte ska till jobbet direkt efter, blir så svettig.
    Aklejorna är så vackra, mina har viftat färdigt på kjolarna. Blåste sönder i regnet o rusket..

    kramen

    SvaraRadera
  3. Hei vennen :)

    Så fine akelejer du har :) Så fin farge det var på de :) Og det var veldig koselig med sommerblomster, for sommersol har vi ikke så mye av om dagen her heller. Var sol på morgenen, men nå kommer de mørkene skyene igjen.

    Så koselig å lese litt mer om deg :) Jeg tror også på julenissen ;) Elsker jula og begynner tidlig-tidlig hvert år med forberedelser :)

    Ha en dag, vennen :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette