måndag 17 september 2012

Nu susar det i kupan...


Hej på Er !


Hoppas ni haft en skön helg !! 
Det är ju så gott att bara få göra vad man vill, ta den där koppen kaffe i godan ro...
kanske en tupplur på eftermiddagen.
 Jag är väldigt förtjust i tupplurer har jag kommit på !

Här har hjärnan gått på högvarv...
vi har skissat och klurat.
Vi håller nämligen på att bygga groventre och tvättstuga samtidigt ska vi även installera jordvärme.
Planen från början var egentligen ett nytt kök...
hur det nu kunde bli tvättstuga istället är ju en aning märkligt.
Men så är det..jag får vänta på mitt kök en stund till !

Hur som helst så är det ju en del att fundera på...
det ska vara smart, praktiskt, ett bra och genomtänkt flöde,
hur faller ljuset, trivsamt och personligt.
 .
Vi ska byta ut alla radiatorer nu när vi drar in jordvärme, hur lätt är det med snygga element ?
En bortglömd fråga som jag skulle behöva er hjälp med !!!
 
Jaa..så då förstår ni kanske att det susar rejält i min lilla kupa...
men ett väldigt angenämt huvudbry !
 
 

 
 
Ha nu en riktigt bra måndag...
och.. som sagt..förslag på snygga element tas tacksamt emot !!!
 
 
Anette
 
 


9 kommentarer:

  1. Surr i kupan, det är inget ovanligt hihi!
    Så spännande planering, när det gäller radiatorer så tycker jag bäst om de gamla hederliga. Men det beror kanske lite på vilken värmekälla ni väljer. Vet tyvärr inte så mycket om jordvärme...
    Lakanet som ligger på korgen är så fint!!

    kram o ha det gott hela dagen

    SvaraRadera
  2. Vilka roliga "bekymmer"!! Fast väldigt väldigt skönt när det är klart.
    Var nästan i din lilla stad förra veckan och åt soppa...
    Fint påslakan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi hade också lite huvudbry när vi byggde vårt hus. Vi ville egentligen ha element i gammal stil men de de blev lite för stora. Lycka till!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Element är svårt, för de är nästan ALDRIG fina.
    Det som jag skulle tänka på om jag skulle bygga nytt är att ha värmepaneler i taket istället, precis som de börjat göra i de olika inredningsprogrammen, alltså en variant på denna:
    http://www.aeservice.nu/index.htm

    I övrigt föredrar jag golvvärme i våtutrymmen och i hall, det har vi. Varmt och gott och "osynligt".
    Där det inte fungerar med varken det ena eller andra så är det elementskydd som blir snyggast ju.

    Bea

    SvaraRadera
  5. Mycket att fundera på när man ska bygga nytt. Man vill ju att det ska blibra det man gör. Fina element finns det?

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att fixa en ny tvättstuga.
    Vi har inte ett enda element och det är så skönt.
    Golvvärme är helt otroligt härligt.
    Lycka till.....
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  7. Hej Fina! Härligt med nya projekt och huvudet fullt av ideér;)) Det finns faktiskt snygga element som är nytillverkade i gammaldags stil:)) Kommer ej ihåg vad företaget hette? Sen finns det ju oxå de "vanliga elementen" som är lite tunnare men då kan man ju göra snygga elementskydd och ha för.:))

    Stora kramen till dig och fortsatt härlig vecka:)

    kråke

    SvaraRadera
  8. Tyvärr har jag inga tips men önskar dig en bra vecka!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Finns det snygga element egentligen?
    Kan nog inte hjälpa dig där.............

    Spännande att se vad ni hittar och hur ni löser det hela.

    Ha det gott,
    Anneli

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette