lördag 12 december 2015

Julstök och önskelista till tomten...


Hej på er !


Hur har ni det i julstöket ? 
Imorgon är det redan dags att tända tredje ljuset...
bara drygt en vecka kvar till julafton, känns lite overkligt faktiskt. 
Själv ligger jag rätt bra till på banan nu... 
har bara en julklapp kvar att köpa, eller kanske två. 
Har pysslat lite lagom mycket och idag fick jag till lite julgodis oxå.
Jag har ett måste så här i adventstid och det är pepparkakshus.
Det är ett sånt där måste som inte är betungande på något vis 
utan ett måste bara för att jag tycker det är så skoj. 
Kanske blir det morgondagens projekt.
Imorgon ska vi förresten på traditionsenligt adventskaffe hos grannen. 
Varje jul blir vi, inklusive resten av byn bjudna på kaffe glögg och doppa. 
Man får ett fint litet julkort i brevlådan med inbjudan
 och det känns så där gammaldags och gemytligt. 
Sedan sitter vi grannar där i deras stuga och trängs, tjatar och blir mer o mer rosig om kinderna...
det är adventsmys det !

I år ska jag nog göra en egen önskelista till tomten...
tycker att jag varit så pass snäll faktiskt. 
Det finns mycket som skulle kunna hamna på den listan. 
En del av tjusningen med en önskelista är nog bara att få drömma sig bort en stund 
för jag har egentligen allt jag behöver och mer därtill !
Men i min fantasi och när jag bara försvinner bort i tanken en stund 
då önskar jag mig allt ifrån smycken, porslin, skor och klänningar.
Häng med här så ska ni få se !







(Bilder lånade från esprit.se och lagerhaus.se)


Ha nu en riktigt fin eftermiddag och kväll !
Här tror jag vi tänder på bastun och tjuvsmakar på
en och annan julgodis.

Kram

Anette













20 kommentarer:

  1. Det känns som du är bra i fas med julstöket - och det är jag också. Julklappara är klara, julpyntet är på plats utom granen förstås som kommer in den 23:e.
    Min önskelista ser ut ungefär som din, det är smycken, skor, kläder och väskor som lockar.
    Tidigare (innan jag jobbade så mycket) bjöd jag alltid in hela byn på lite julmys, det var så himla roligt med huset fullt av folk som drack glögg och åt lite småplock och hade trevligt tillsammans. De sista åren har jag inte hunnit med det men jag hoppas kunna återuppta det igen.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette