fredag 24 augusti 2012

Snabbt enkelt och gott...


Hej på Er !


Här kommer en efterrätt som varit en liten favorit under sommaren...
bären eller frukten har varierat utifrån vad som
funnits för tillfället.
 
Vaniljyoghurt, nektarin och mandelbiskvier en klick hallonsylt
och sist lite chokladströssel bara
för att bryta av med en annan färg ! 
 
 

 
 
 
Jag överdriver inte om jag säger att jag gillar det söta här i livet. Skulle kunna
fika varje dag för att det är så gott...
 nu är ju inte det någon särskilt bra ide om man vill fortsätta
kunna komma i sina kläder.
Därför tar jag ibland till lite yoghurt istället och pimpar upp den...
inte sockerfritt på något vis, men det känns liiite
bättre i allafall !
 
 
Jag önskar Er en riktigt skööön freeeeeedag och många goda efterrätter !!
 
Kram Anette
 


9 kommentarer:

  1. Så smaskens, jag försöker knipa med ögonen och stå emot lockelsen. Jag har börjat träna och äter sunt, behöver inte gå ner i vikt men mår så bra med det 'nyttiga'. Mandelbiskvier, mmmmm.....får hålla mig till helgen med tårta o allt!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Mandelbiskvier, sååå längesedan jag åt det! Men det är ju så gott:) För tillfället tycker jag att det är väldigt svårt att äta bara nyttigt. Det är inte det att jag äter i mängder, men då jag sover lite knaggligt p g a små små barn så blir det lätt att något sött åker in för att orka;) Men det skall bli skärpning då jag har alltför många gravidkilon att gå ner...

    Önskar dig en hääärlig fredag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Ser mycket gott ut.
    Biskvier var längesedan jag åt................
    Fina foto du tagit.

    Eh fin helg till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket underbart tips! Detta vill jag testa redan imorgon!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Det låter gott!
    Jag gillar också det söta. Åt godis till lunch idag... bara för jag kunde haha.. (obs, brukar inte göra det...)
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  6. Jag skulle också kunna fika jämt...det är ju så gott! :)) Det ser väldigt smarrigt ut!

    SvaraRadera
  7. Å, vilken härlig blogg med ljuvliga bilder jag hamnade på. Måste kika vidare här.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Hei fine vennen :)

    Ååå..dette så kjempegodt ut :) Det skal jeg absolutt prøve :) Blir til at man unner seg litt ekstra da det er sommer og ferie, så da er det veldig greit med en litt sunnere variant :) Jeg elsker mandler, men har aldri sett slike mandelbiskvier før - det så veldig godt ut :)

    Ha en fin kveld, vennen, og ei fin ny uke :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  9. Det var ett gott efterrätts förslag :)
    Såklart jag är norrlänning ;)
    Bor på Alnö utanför Svall.
    Du då? Öviks trakten?
    Här har helgen bestått av jobb, trött och nöjd med så långt vi kom.
    Hoppas dn helg varit bra med,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette