måndag 5 november 2012

Blommor till mor...

 
Hej !
 
 
I helgen har vi firat vår mamma och mormor som fyllde 75 år.
God middag, blommor, tårta och möjligheten få vara tillsammans
gjorde det till en riktigt fin dag !
 
Nu har hon åkt vidare hem mot Ö-vik...
med blommor i handen och förhoppningsvis lite varm i hjärtat.
 
 
 
 
 
Det här fyrkantiga fönstret har tidigare stått undangömt 
uppe på vinden i uthuset...
det gjorde sig bra som prydnad tycker jag.
 
I gårkväll målade vi stommarna till inredningen i tvättsugan
och vet ni vad...
jag tror det blir rätt bra !
Nu verkligen toklängtar jag tills det blir helt klart.
 
 
En riktigt bra måndag till Er !
 
Anette

14 kommentarer:

  1. Åh vilka fina blommor!! =) Man blir alltid glad av en bukett!
    Önskar dig en bra start på denna veckan!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Haha du verkar ha lite i gömmorna. Sist du överraskade mig plockade du fram ett helt loftrum!! Det i trädgården med stegen:)
    Va mysigt din mamma har haft.


    Ps... Har inte glömt tunnan.............
    Kram<3

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bukett, och vilket otroligt vackert fönster.
    Du gjorde helt rätt som plockade fram det.
    Låter som ni haft en mysig helg.
    Ska bli spännande att se tvättstugeresultatet. Vår tvättstuga är just nu mer kaos än vanligt då det används som renoveringsförråd för alla verktyg och tillbehör för myshörnans renovering. Men Men, den fyller ju sin funktion för det, tvättar och torkar alla kläder.
    Hoppas ni får en härlig start på veckan, Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Jag kan se din mamma framför mig, lyckligt spatserande med den fina blomman i handen! Jag vet ju inte hur hon ser ut men du fattar...nu ska jag nog sluta innan jag fastnar i det här, hoho!

    kram o ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Det låter som en väldigt fin helg!!! Ha en bra vecka! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Så fin bukett! Fönstret kan jag förstå att du inte vill ha på vinden det är ju så fint.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Åh vad härligt med kalas, superfina blommor.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Fina! Vilken vacker bukett!:) Ska bli spännande att se tvättstugan:)

    Fortsatt härlig start på veckan:))

    Kraaaaam kråke

    SvaraRadera
  9. Härligt med kalas!! Det ska vi också ha till helgen, då både jag och stora flickan ska firas :)
    Tusen tack för din grattishälsning idag...gulligt av dig :)))

    Ett sådant fint fönster tåls att sätta fram....inte ska det ligga på vinden inte! Älskar vindsfynd :))))
    Ha en finfin dag!
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  10. Så vacker bukett, kan tänka mig att mamma blev lycklig!!

    Ha en fin dag. Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Låter som ett mysigt kalas.. med vackra blommor!
    Perfekt att plocka fram vindsfynd att pynta med... jättefint.

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. åå vad snyggt det blev.....härligt med vindsfynd.....tyvärr hade vårt hus inget att erbjuda uppe på vind när vi flyttade in...underbar bukett!! Ha en fin vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  13. Å vilken vacker bukett och fönstret är verkligen fint! Har man hittat så fina fynd är det klart de ska stå framme :-)
    Ha det gott
    kram Anneli

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette