fredag 14 december 2012

Glöggtider...

 
Hejsvejs !
 
 
Så fint och stämningsfullt luciafirande vi hade igårkväll.
 I en gammal medeltida kyrka bjöds vi på luciatåg utav skolans åk 6 och åk 3...
så duktiga och så vackert ! 
 
Hörrni..i helgen känner jag att det är hög tid att börja lukta på glöggen.
Vi har slarvat lite med den i år vilket inte alls är bra...
i helgen väntar bättring.
Glögg och pepparkakor får det bli nu genast !
 
 
 
 
 
Jag önskar Er en riktigt fin och mysig 3:e advent !
 
Kramelikram från mej.
 
Anette

20 kommentarer:

  1. Mums vad gott med pepparkakor och glögg. Hoppas du får en härlig fredag nu. Kram från mig

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder, jag sitter och njuter och tittar och tittar!
    Ha en härlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Ja nu är det dags att korka upp glöggen och komma i julstämning. Jag inhandlade glöggen igår så den är redo. Fast inte denna helgen för min del då det är jobbhelg.

    Ha en mysig helg

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Va härliga bilder!! Jag blev sugen på chokladen trots att jag inte ätit frukost än... Mums!!;))
    Piffig du är som använt en kruka till flaskan på bilden! Kram

    SvaraRadera
  5. Här har det glöggats två gånger än så länge, GP;dunderglögg var klart bäst!
    Vi har likadan skål på fot, ser jag!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig bild på allt julgott du visar!
    Önskar dig detsamma :)
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  7. Tänk, samma sak här, har bara druckit glögg en endaste gång än!:o Det får bli bättring:) Och nu när jag ser dina bilder blir jag väldigt sugen på en hel massa gott...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Jamen det är klart att ni ska glögga. Min favorit är nog Haga, med lakritssmak.
    Så fina bilder, ser riktigt mysigt ut.
    Ha en härlig adventshelg.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  9. Hej! Kläderna finns i 80-152! Vad mysigt du har dukat upp! Har varit dålig på att glögga! Får bli bättring på det för det är ju SÅ gott! Er gran är fantastiskt fin! Jag skulle kunna ha den inne i hela december. Men där har jag fått ge mig. Dagen innan kommer den innanför dörren. Men man får ju kompromissa ibland! Önskar dig en fin 3:e advents helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Hej!!
    Vilken underbar veranda ni har :)))
    Måste vara underbart att få göra fint där ute så här års!

    Kram Thess

    SvaraRadera
  11. Åh så mysiga bilder, gilla pepparkakshuset. Glögg får det bli här oxå hela helgen;)
    Önskar er en fin helg, kram

    SvaraRadera
  12. Det är så sant som det är sagt: Glögg ska det inte slarvas med;-) Vilka underbart ombonade och hemtrevliga foton du har i din blogg:-) Med önskan om en riktigt fin helg!
    /Frida.

    SvaraRadera
  13. Åh glögg och pepparkakor! Mums.

    SvaraRadera
  14. Detsamma till dig! Ha en underbar helg!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  15. Vad fint du dekorerat! Jag tror glöggen smakar smaskens hos er!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Drack första glöggen igår! Vit fläderglögg, lite sent men jag tenderar att vara sen med allt denna säsong!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Oh vad fint du dukat upp. Mysigt med glögg nu
    Fina bilder
    Här snöar det för fullt så snart blir det lite glöggmys
    Ha en skön lördag

    SvaraRadera
  18. Mums vad gott och mysigt det ser ut och vilka vackra bilder:))

    Önskar dig och de dina en härlig tredje advent:))

    kram kråke

    SvaraRadera
  19. Visst är det underbart med dessa fina små luciatåg :)
    Här hemma bakades det pepparkakor igår kväll och dracks glögg till.. Såklart :)
    Ha en jättefin 3:e advent!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  20. Glögg som är så gott... ja njut nu av det!
    Och extra gott är det att ta sig lite glögg om man har varit ute på en härlig promenad i kylan då värmer det extra gott, och doften som sprider sig i huset är så ljuvlig

    Ha en fortsatt fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette