fredag 10 oktober 2014

Hemmakär ...


Hej igen !


I dag känner jag en extrem längtan efter helg...
en lugn lördagmorgon med en lång frukost och hemma bara med familjen.
Så sköööönt det ska bli !!!

Förra helgen var vi till Torsby med skidklubben. 
Jättemysigt och roligt på alla vis men...
jag är så förtjust i att vara just hemma och har ett 
ganska så stort ensamhetsbehov.

I går tog vi ett sista farväl av vår farfar ...
en väldigt varm och vacker begravning. 
Middagen med minnesstund hemma hos oss kändes oxå bra...
viktigt att få träffas efteråt och rå om varandra.




Ja som ni hör har jag haft lite och pyssla med...
men imorrn ska jag röra mej väldigt långsamt
och sitta länge med min frukosttallrik.

Go fredag till Er...
ses på söndag igen !

Kram

Anette

6 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i!
    Ta det i lugn takt, njuta och andas hemmamys.
    Och du, en kram även här//Hannis

    SvaraRadera
  2. Ja, att få vara hemma och rå om de kära och ha det fint runt sig är det allra bästa - med vissa avbrott ibland. Det syns på dina bilder att du tycker om ditt hem, det är vackert och personligt.
    När man mist en kär person känns det skönt att samlas efter begravningen och prata, och det blir oftast om roliga saker man haft tillsammans med personen som är borta. Det känns skönt.
    Ha nu en riktigt mysig och trivsam helg, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Trivs också såååå gott hemmavid!

    Det här med samling efter en begravning tycker jag är jätteviktigt.......................har varit på begravningar där man bara skiljts åt direkt.................känns inte bra alls.
    Man har stort behov av att umgås och "prata" minnen efteråt.

    Hi...hi............ser nu att jag har samma tankar som Eva (vardag och Flärd ).
    Det var roligt för hon är en mycket klok person!

    Ha en fin helg,
    kramar Anneli

    SvaraRadera
  4. liebe anette, das sieht soooo lecker aus!!! angie aus deutschland schickt viele liebe grüße

    SvaraRadera
  5. Beklagar sorgen.

    Önskar dig en riktigt mysig hemmahelg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en riktigt skön helg efter allt du varit med om.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette