måndag 11 januari 2016

I ett hus vid skogens slut...


Hej på Er !
 
Hoppas ni haft en riktigt god start på det nya året !
Här har det varit fullt upp det sistone, 
nyårsfirande med huset fullt av goa vänner här hemma och 
sen sedvanligt skidläger uppe i Orsa.
Efter det brukar jag hamna i lite bakvatten, 
julen ska ut, tvättmaskinen snurrar dygnet runt och skolorna drar igång.
Men nu är jag med i matchen igen !
Vilken sagolik vinter vi fått...
tänk att jag blir så lycklig i själen av snö.
Åka skidor, skridskor, bygga snökoja...
minusgrader det gör livet roligare.
Något som är extra härligt när det är snö och kallt 
det är att tända på i bastun.
En riktigt go sauna med tända ljus i fönsterbläcket.
Vi har vår bastu i en liten stuga alldeles intill huset
och självklart är den vedeldad.
När man blir för varm sätter man sig ute på bänken och svalkar sig en stund.
Några i familjen är riktigt morska...
dom går ut och rullar sig i snön.
Nu kom jag på något som skulle vara riktigt läckert att ha 
utanför bastun intill bänkarna...
ett sittbadkar i trä.
En  bastusvalkare helt enkelt.
 



 
 
 
 
 
Ja..drömma är jag bra på..
det blir väldigt billigt så också !
Än så länge får nog bänken med fårskinn duga som bastusvalkare.
 
Kram
 
Anette

5 kommentarer:

  1. Så otroligt mysigt det låter!
    Gillar egentligen inte att basta, men att få kunna gå ut i snön och svalka av sig en stund skulle nog kunna få mig att bada bastu.
    Drömma måste man ju få göra, och vem vet någon gång kanske du har din" bastusvalkare" i trä!

    Ha det fint,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Mysigt!
    Här har vi 2 lite modigare tjejer. De rulla sig i snön sist vi basta. Sånt gjorde jag också förr........
    Räcker med att duscha i kalldusch på sommaren. :)

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att ha en bastu! Jag älskar att basta på vintern och rullar mig gärna i snön, det är en dröm för mig att ha en bastu.
    Ha det riktigt fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut....och jaaa, tänk att få sitta och basta och samtidigt kunna se ut...livskvalitet kallas det!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbart mysig bastu :) Vi har med bastu hemma och jag skulle inte klara mig utan den *haha* Ett badkar vore ju hur mysigt som helst.
    Ha en fin dag :)

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette