måndag 15 oktober 2012

Helgresumé...

 
Hej !
 
 
Den här helgen har väl varit ordentligt blöt...
kallt och regnigt och en del vind..brrrr.
Vi har målat pärlspont från morgon till kväll så vi behöver inte känna
att vi missat något härligt höstväder i allafall.
 
Lite matbröd har jag hunnit baka oxå...
önskar att det hände oftare.
Det här brödet har man en slatt havregrynsgröt i...
blir jättesaftigt och gott.
 
 
 
Festen i fredags var riktigt lyckad, god mat och bra musik och jag höll mej vaken ! 
 Vi dansade faktiskt hela kvällen och en bit in på natten...
Sanna Nielsen med band var hemlig gäst !
På lördagmorgon väcktes vi av vår goa Thea kl.10.00...
då stod frukosten framdukad !
 
Söndag bestod av mera målning och sedan 10km
terränglöpning med min man...
därefter en skön sauna med hela familjen.
Det är ungefär vad som behövs för att jag ska tycka att jag haft en kanonhelg...
jag är nog en av dom mest lättroade.
 
 
En bra måndag till Er !
 
Anette

19 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt härlig och effektiv helg.
    Hade hoppats få till en löptur i Lördags, men ibland går inte allt få in men blev iallafall en skön och svettig långpromenad igår, och så har jag mamma-träningen idag. Så taggad för att piska på både dem och mig själv lite extra idag ;)
    De där frallorna såg riktigt goda ut. Finns det något recept?
    Hoppas ni får en härlig start på veckan, Kram Malin

    SvaraRadera
  2. God morgon på dig!
    Det låter som att du med har haft fullt upp denna helgen!
    Så roligt att ni hade det skoj på festen och dansade långt in på småtimmarna =) Och va hurtiga ni var dagen efter då, ut på en löparrunda!
    Bröden ser mkt smarriga ut med och ligger i en väldigt fin plåtburk, är det loppisfynd?! :)
    Önskar dig en bra start på denna veckan!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Härlig helg! Gott bröd tar jag gärna recept på. Svinga lurviga blir man glad av! Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  4. Det var kul att få ta del av din helg, aktiviteterna lät lagom omväxlande och nyttiga!
    Det är så kul att ibland komma ut o festa med musik och glada människor!

    Ha en bra måndag du fina!

    SvaraRadera
  5. Låter som en toppenhelg! Brödet såg ju såå gott ut, nu blev jag också sugen att baka lite... Duktiga du, som orkar springa EN MIL! Oh, my... det var lääängesen....

    Ha en härlig måndag!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Låter som en alldeles perfekt helg tycker jag.

    Lagom av allt.................lite nöje, lite hemmajobb och även lite träning.
    Det är väl sådana helger som är så sköna.

    Det där brödet lät gott och nyttigt!

    Kram från mig,
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Lät som en riktigt skön helg, alltid trevligt att känna att man har fått lite gjort. Brödet ser så gott ut men jag får dåligt samvete, jag har inte bakat på evigheter.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Hei Anette:)
    VI har ikke mottatt noen mail fra deg, kan du sende den en gang til?
    vintageinteriorblogs@gmail.com

    Hanne:)

    SvaraRadera
  9. Låter som en riktigt skön helg det! Brödet ser ju himla gott ut, nu blev jag sugen på att baka! :)

    Ha det bra!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  10. Det låter som en riktigt skön helg. Vad ni hunnit med mycket. Brödet ser så gott ut. Synd att man inte kan känna doften.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  11. Tycker det låter som en perfekt helg i alla kategorier!
    Brödet lät väldigt spännande med havregrynsgröt i!
    ha en skön vecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Det är mysigt att baka och dona när vädret sliter i träden. Vilken fin blogg du har ;) Länkar dig hos mig ;)
    /mia

    SvaraRadera
  13. Åh tack ska du ha!
    Ljung är verkligen härligt.

    Så mysigt det ser ut på din bild, att bli bjuden på frukosten är inte fel=)

    SvaraRadera
  14. Mamma-träningen är ett pass jag satt ihop själv. Som vi tränar ute, med vagnarna på släptåg ;)
    http://frunerolindstrom.blogspot.se/2012/10/oktober-utmaningen-trana-med-kroppen.html här la jag upp några övningar som jag brukar köra. Funkar perfekt att varva övningar med löpträning ute.
    Vi flyttade från stan i somras nu när vi köpte hus och jag vill inte heller åka in bara för att träna. Så kör nu mer funktionell styrka varvat med lite egna vikter jag har hemma och det har gjort underverk tycker jag. Lätt att fastna i samma träningsmönster, men nu när kroppen får jobba mot sig själv har resultatet blivit bättre.
    Hoppas du får en skön Tisdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Kan bara säga att det låter som om din/er helg har varit helt underbar.. Lite nöje, lite bak, lite träning och mys med familjen :))
    Gulligt av dottern att fixa frukost till er.
    Sköt om dig.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Låter som en bra och härlig helg. Det gäller att ta vara på dom även om vädret inte är på topp.
    Ha en riktig mysig kväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  17. vilken underbar helg Ni verkar ha haft! Målning tillhör en av mina favvosysselsättningar....håller ju på med projektet och där behövs det mer vit färg kan jag lova! Brödet såg såå smaskigt ut, visst skulle man baka oftare finns inget godare med ljumet hembakat bröd med mycket smör på! Ha en fin fortsatt vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  18. Vilken toppen helg!
    Och vilken bra hemlig gäst...jag förstår att det dansades =)
    Fint med pärlspont!
    Nej jag tror jag slår mig ner och tar en fika hos dig,
    det ser så inbjudande ut...
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette