måndag 22 oktober 2012

Några penseldrag...

 
Hej !
 
 
Ny vecka och nya förhoppningar om lite sol, vi har fullkomligt
 regnat bort den här helgen.
Det går ganska fort att tröttna på regn känner jag.
 
Den här sjuttiotals-pallen har vi haft som "skrotpall".
Den har stått i fårstallet, ute och i garaget, det har liksom inte varit så noga med den.
 Jag har säkert sett den varje dag..men ändå inte.
Så för några veckor sedan såg jag den plötsligt...
en metallfärgad pall med brunt galon på sits och fotsteg.
Av med galontyget och på med vit färg...
jag tyckte den blev riktigt fin !!
 
Nu har den fått flytta in och jag tror den kommer att hamna
 i nya tvättstugan så småningom.
 
 
 
I helgen har vi spacklat och målat färdigt väggarna i tvättstugan/groventren.
Idag kommer plåtslagaren för att lägga taket och på onsdag läggs golvet...
det går helt enkelt framåt.
 
Helgen har faktiskt enbart ägnats åt tvättstugan...
upp tidigt för att hinna så mycket som möjligt och sedan stupat i säng.
Avslutningsvis i gårkväll när jag precis tagit av mej blåstället och stämplat ut..
då ringer grannen och undrar om jag kan komma och ta ett venprov på deras häst.
Det har jag aldrig gjort förrut så det var ju lite spännande...
men det gick bra och mer tålmodig patient har jag nog inte träffat tidigare !
 
 
Ses snart igen !
 
 
Anette
 
 
 
 
 

17 kommentarer:

  1. Jättefin! Bra att man får upp ögonen för sitt "skrot" någon gång för det kan ju faktiskt vara fint i grund och botten!! ;)

    Önskar dig en bra start på denna veckan!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. En hel helg i tvättstugan!!! Det är grejer det--när man inte tvättar eller stryker!!! Vill se den sedan bara så att du vet:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var mycket spännande, säger jag som inte är kompis med hästar!
    Pallen blev dunderfin, tvättstugan med!

    kram o ha en bra måndag

    SvaraRadera
  4. Att ha en tvättstuga i hemmet är något som både jag och sambon drömmer om! Speciellt nu på höst/vinter när barnen smutsar ner sina ytterkläder var dag och träningar pågår för fullt.

    Jag tycker sådana pallar är riktigt charmiga! Den kommer nog passa perfekt i er nya tvättstuga:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Lustigt det där med saker eller möbler som bara står och man inte ser dem..............kan ju vara riktigt fina grejer.
    Din pall blev ju super!

    Modigt av dig att sticka en stor häst............inget jag hade gjort kan jag säga..............

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Pallen är jättefin, men så är det, inte förrän man flyttar på saker så ser man dess riktiga potential :)
    Låter som ni fått mycket gjort i helgen.
    Skönt!
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Hej fina! Pallen var ju bara såååå snygg! I bland är det så att man blir liksom "hemmablind" på de saker man om ger sig med...man skulle nog då o då möblera om så skulle man se ägodelarna med "andra" ögon o användningsområden! HUr som helst en uuuurläcker bild!!!!! Ha en underbar vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  8. Så fräsig den blev! Minns såna från barndomen...har även en som vi målat med i stallet, den tror jag att jag här sr dig med nu då vi snart är klar :)
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  9. Supersnygg pall! Bra ide! Men vad duktig du är att ta venprov på en häst! Vart hittade du venerna? På benen eller?
    Ha en skön måndag
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Hihi, du har också lite 70-tals tema idag precis som jag! ;)
    Fiffig ide med pallen. Blev jättesnyggt!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Härligt när man kan hitta fynd hemma!
    Kul att er renovering går framåt, spännande och se hur de blir ;)

    Ha en bra start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Vilken fin hörna du har skapat där ;) Jag letar med ljus och lyckta efter en gammal stege. Med tanke på det du skrev om hästen, jobbar du som veterinär kanske...?
    /mia

    SvaraRadera
  13. Tack! Japp du hörde rätt, snö it is.
    Då hoppas jag att ni också får snö snart=)

    Så fin din pall blev! Förstår precis hur du menar, det är skillnad på att se och se. Härligt att få upp ögonen för någonting man redan har hemma=)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilken charmig pall, den blev kanon!:)) Arbetar du som veterinär? Vad härligt!:))

    Ha nu en fortsatt skön vecka fina!:)

    kram kråke

    SvaraRadera
  15. Tänk vad lite färg kan göra. Pallen blev jättefin.

    Ha en bra vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  16. Pallen är kanonfin. Vad härligt med en ny tvättstuga, då kan det ju bli riktigt roligt att tvätta.

    Kram Therese

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette