onsdag 24 oktober 2012

Varför vänta på något gott...


Hej på Er !
 
 
För någon vecka sedan bakade jag lite semlor.
Jag brukar hålla mej någorlunda fram till februari...
men nu vet jag inte vad som hände.
 Jag blev bara så omåttligt sugen !!
För er som inte känner mej allt för väl så kanske jag ska tillägga att
jag är överdrivet förtjust i just semlor !
 
 
 
Mammas gamla sprits får jag nog öva på...
grädden ser lite galen ut..typ som räkost eller nåt !
 

 
Den som väntar på något gott kan ibland behöva vänta
alldeles fööör länge tänkte jag...
och tog sedan saken i egna händer !
 
 
 
Varma goa onsdagskramen !
 
Anette
 


17 kommentarer:

  1. Semla med räkost hade vart nå´t det!!
    Är också semmeltokig och jag brukar alltid vilja ha en efter nyår. Då kan jag aldrig hålla mig längre..

    Ha en fin dag o kram!

    SvaraRadera
  2. Du e bara bäst! Naturligtvis ska du göra semlor om du är sugen på det! Tror det var Oscar Wilde som sa: "Frestelser är till för att falla för".
    Onsdagskramisar!

    SvaraRadera
  3. Helt rätt!
    Varför vänta.............spelar ju egentligen ingen som helst roll när man äter godsakerna.........

    Onsdagskram till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Åhh va gott!!
    Jag håller med dig, varför vänta på något gott när man inte behöver.
    Kan tänka mig att dom smakade gott, och det är inte alls något fel på spritsen på grädden :)
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Dom ser såå goda ut även att det ser ut som räkost ;) Det är bra att man inte alltid följer alla andra :)
    /mia

    SvaraRadera
  6. Mums vad gott!! Traditioner ska man bryta lite ibland, speciellt när det gäller godsaker. Jag kan bli så sugen på Janssons så det kan serveras lite när som hos mig. Inte bara till storhelgerna.

    Mys och må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Ja, varför inte? såg jätte fina ut. Fast nu när du säger det så ser det ut som räkost. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Mmmm så mumsiga de ser ut semlorna! Det gjorde du rätt i. Varför vänta alltför länge?! ;)
    Tack för din fina kommentar hos mig, jag blev så glad! Du är välkommen hit att dingla med benen bredvid mig! Men tyvärr skiner inte solen idag, så ta på dig varmt! ;)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Härligt med semlor.
    Och den galna grädden passar väldigt bra till semlor i oktober för det är ju helgalet :)

    Kram
    Liselott

    SvaraRadera
  10. Ja det är klar,det ser lite sommrigt ut där dom står
    men vad tusan,en semla är en semla....jag är på =)))))

    Kram Thess

    SvaraRadera
  11. Gud så gott.
    Ja, ibland bara måste man. Fast jag gillar dessa "säsongs" bakverk, det är nog därför man gillar dem så mycket. Inget man äter året runt och det bygger upp en längtan, som nu längtar jag efter saffransbullar och pepparkakor ;)
    Fast nu började jag ju även längta efter semlor.
    Hoppas ni får en skön Torsdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Men, fy så smaskigt detta såg ut! SEMLOR är ju bara bäst, såå himla goda! Nu blev ju jag också sugen att tjuvstarta.... Vackra kärleksört, i den gamla mjölkkannan också!

    Ha det bäst!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  13. Vacker bild... men jag får väl skilja mig från mängden här. Tror jag väntar med dem. Nu först skall jag ha årets enda napolionbakelse på Gustav Adolfsdagen. Sedan julgodis. Sen tar jag mig nog en semla!!

    Du är så go!
    kram

    SvaraRadera
  14. Underbart!:D Jag som inte kommit längre än att jag funderar(bara funderar!)på om jag kan tjuvstarta med lussebullarna, för jag älskar saffran!

    Tack för dina kommentarer om bilderna på min blogg. Jag älskar ju att fota och blir sååå glad när någon tycker om mina bilder!:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Härligt att höra att nån mer håller på som jag! Koka jordgubbssylt på hösten, baka saffransbullar mitt i högsommaren!

    Så fin pallen som du målat vit blev, mina föräldrar har en sån ska fråga om de verkligen behöver den!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. mumma kardemumma, mina favoriter finns det något godare???????? kram från Maja

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette