fredag 26 oktober 2012

Lite höstfärger i trappen...

 
 Hej !
 
 
Jag är lycklig...
äntligen har jag fått dansa snödansen !!!
Nu på morgonen ligger det lite florsocker kvar på gräset...
jag är omåttligt glad i snö och semlor !
 
Idag blir det en kik i vår trapp som verkligen behöver lite omvårdnad...
särskilt på väggen.
Har länge tänkt att jag ska hitta några tavlor att hänga upp där...
ser alldeles förfärligt tomt och tråkigt ut.
Men dit har jag fortfarande inte kommit.
 Nu har jag ställt dit en damejeanne med en röd kvist i...
det piggade upp det hela lite grann iallafall.
 
 
 
 
 
 
En riktigt skön fredag till Er alla !!
 
Anette


14 kommentarer:

  1. Hrmpf, om du är glad så räcker det för mig. Jag vill inte ha snö nämligen, hihi...
    Upplevde en del på vägen hit men det försvann som tur var!

    kram från Grythyttan /Tina

    SvaraRadera
  2. Jag är barnsligt förtjust i snö, så var ren lycka att dra upp rullgardinen och se att det faktiskt ligger några centimeter över hela gräsmattan.
    Hade de inte varit för nära och kära hade jag helst bott långt upp i landet där man får mer snö under längre period.
    Så mysigt du gjort. Blev ju jättefint.
    Ha en riktigt mysig Fredag, så håller vi tummarna för lite mer snö.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. God morgon Anette!!
    Vi har oxå fått lite snö, men det är ytterst lite. Jag är ingen snöälskare så för mig gör det inget om det inte kommer fööör mycket snö! =)
    Så fint du har gjort det i trappen, vilken härlig röd färg! Lyser verkligen upp och blir en fin kontrast till de vita!!
    Ha nu en fin fredag.
    Kramar Clara

    SvaraRadera
  4. Ja har har vi också ett litet vitt täcke med snö... inga semlor dock =) Haha..
    Ha en härlig fredag
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  5. Vad söt du är! Jag gilla också snö på vintern, men den kanske kan vänta ett litet tag till! Fint i din trapp, kvisten livade verkligen upp trappen!
    Kram och ha en skön fredag!
    Helena

    SvaraRadera
  6. Sicken mysig liten plats i trappan!
    Nu fick jag lite julkänsla när jag kikade på dina bilder och du pratar om florsocker på gräset, så mysigt och en enorm längtan dit helt plötsligt :)
    Kram på dej och riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Åh så fint.. Önskar dig en fin helg, kram

    SvaraRadera
  8. Ja, vi är lyriska över den lilla snön (hagel) vi har fått!:)
    Och vad vackert i er trapp!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Här har vi haft lite frost, och några ynka flingor kom det iförgår, men annars ingen snö ännu :-) Fint med de röda bären mot det vita, är det senaste Sköna Hem jag ser där också...?? Måste ut till affären idag och köpa lite nya tidningar känner jag :-))

    Hihiii ser att du redan ätit semlor, mums så gott!!!

    Ha nu en trevlig helg!! Kram Paula

    SvaraRadera
  10. Hej fina! Så fint det är med det röda bären i trappen och vad roligt
    det låter med snödans;)) önskar dig en härlig helg:))

    Kramis kråke

    SvaraRadera
  11. Väldigt snyggt!!! Åkte förresten förbi ditt samhälle under min snö-i-ögonen färd! Då var det inte så kul men jag håller med om att det är vackert! Jag brukar inte läsa Sköna hem med du har liggandes i trappan fick jag och nu är jag helt kär! Så fina kök! Ha en bra vecka! Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Jag tycker om tanken på snö och när den är vacker.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Tänk att något så enkelt kan bli så fint :)

    Kram/M

    SvaraRadera
  14. Så vackert! den här helgen har varit underbar:)

    Kram pernilla

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette