måndag 8 oktober 2012

Trappen igen...

Hej på Er !
 
 
Vilket härligt höstväder vi haft i helgen...
hoppas ni kunnat njuta ordentligt av det !
 
Jag har pysslat om trappen i helgen ...
inget nytänkande precis men
 lite höstkänsla i allafall.
 
 
 
 
 
 
En trevlig helghobby som vi ägnar oss åt nu förtiden
 är byggstädning utomhus...
jisses va med spik och brädor det ligger överallt.
Bygget går iallafall framåt och den här veckan ska dom nog börja invändigt...
det är liksom då det roliga börjar !
 
Nu tror jag att jag passar på och lätta mitt hjärta lite...
jag vill inte ha ett GULT hus !!!
Det finns många fina gula hus men den här gulfärgen drar åt orange
 och det är mer än vad jag klarar !!!!!
 Ett vitt eller ljusgrått...
tänk så vackert det hade varit !!
Jag har väl mer eller mindre lovat min man att släppa det där..
han pratar om att tak och tilläggsisolering går före.
Jag fattar inte vad han menar.
hellre fryser jag än att behöva se den här färgen varje dag.
Nja..lite skojar jag väl..
men åååååå vad jag önskade att huset hade en annan färg !!
 
Såå..nu känns det bättre när det blev sagt..
nu kör vi måndag !
 
Ha en fin dag allihopa !
 
 
Anette



10 kommentarer:

  1. Sådär kan jag också känna ibland men men det blir nog målning snart, hi hi! Vi brukar ju ha en bra övertalningsförmåga eller kallas det tjat tro (?).
    Så fint du har det på trappen!

    kramen

    SvaraRadera
  2. Kvinnlig logik när den är som bäst. Männen är ju alltid så (tråkiga) PRAKTISKA:)
    Fint på trappen!!! (Hur kan jag ha missat? Vad är det ni bygger? Eller vet jag fast det är för tidigt på morgonen;)kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina blomarrangemang du har gjort till din trapp! Och jag håller med dig med gult hus...är ingen gulfärg-älskare jag heller, iså fall ska det vara den gamla gula färgen, ljus nästan pastell. Tror du kommer få din vilja igenom snart och måla om erat hus =)
    Önskar dig en fin måndag.
    Kramar Clara

    SvaraRadera
  4. Så fint du gjort med höstblommor utanför huset. Underbara fönster och dörrar. Du får ha det som ett sommarprojekt nästa år att måla om huset...hiiii men tänk vilken lycka att ni kan ändå byta färg på det, bara att måla. Vårt hus är ett tegelhus...suck!! Det kostar liiiite mer att måla över det då det kräver specialfärg...sen är jag rädd att det inte håller, maken vill hellre revitera...men det är inte billigt precis!! Jag vill bara ha ett vitt hus oavsett hur :-)) ohhh som jag drömmer om det...så jag förstår dig...fniss :-))

    Våra bästa vänner har målat om sitt trähus i sommar i antikvitt med vita knutar, det blev helt underbart vackert!!

    Ha nu en fin start på veckan!! Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  5. Hej =) Vad fint det blev på trappen, verkligen jättemysigt =) Måste med fixa lite till ute. Idag har jag plockat aronia bär från baksidan, härligt i solen. Ha en mysig dag! Kramen

    SvaraRadera
  6. Verkligen fin trappa, så fint dekorerat! När jag köpte mitt första hus så var det gult och jag sa samma sak som du! men det förblev gult. Mitt andra hus som jag köpte var mörkbrunt och sedan målade jag det blått och nu är det vitt! trähus ska ju som tur är målas om med jämna mellanrum, så din tid kommer, var så säker!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Åhh va höstfint du har gjort på trappen. Ser jättemysigt och välkomnande ut :) äg till gubben att han får skynda sig lite :)
    Vi har haft en underbar hösthelg här också, njutit av varje sekund utomhus!
    Tack för din fina hälsning inne hos mig.
    Ha en fin måndag.
    kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Så fint de blev på trappen, så härligt höstligt!
    Förstår precis hur du tänker, men börja du med att måla utbyggnaden i vitt så kommer de andra med sen ska du se :)!
    Japp skåpet är hemklickat från möbelvärlden tror jag sidan hette.
    Tack snälla du, kurering pågår för fullt!
    Kram på dej

    SvaraRadera
  9. Oj så fint du gjort. Tänkte att jag skulle satt mina ljung plantor idag men får bli imorgon.

    Ha en fin kväll

    Kram Karin

    SvaraRadera
  10. Åh så härligt det ser ut! Fint och höstigt=)

    SvaraRadera

Om du har tid och vill, får du gärna lämna några små ord innan du går. Då blir jag så glad !!

Välkommen tillbaka !

Anette